💂English! (¡Inglés! 💂)
Welcome back kids and families! How are you doing these days? Hope you're all really well. 😊 (¡Bienvenidos de nuevo chicos y familias! ¿Cómo estuvieron estos días? Espero que estén todos muy bien.)
Let'start! (¡Vamos a empezar!)
As we do every
English lesson, we start by singing and dancing the "Hello Hello
Song!" Here's the link to it. (Como hacemos todas las clases de
Inglés, empezamos cantando y bailando la "Hello Hello Song!" Seguí el link.)
LINK:YouTube - Hello Hello Song
Let’s revise! (¡A revisar!)
Watch the
following video to revise the weather vocabulary. (Mirá el siguiente video para revisar
el vocabulario relacionado con el clima.)
LINK: The Weather Song!
https://www.youtube.com/watch?v=VWUzqD4Zbw4
Now, go to the
link below. Look at the pictures and click on them. Read their names and click
on the “speaker” icon to listen to their names.
(Ahora, accede al
link de abajo. Mirá las imágenes y clickealas. Leé sus nombres y hacé click en
el iconito de “parlantito” para escuchar sus nombres.)
LINK: Quizlet – Flashcards: “The Weather”
https://quizlet.com/519662404/flashcards
Let’s
play! (¡A jugar!)
Click on the
link that follows to play a game. Look at the pictures and the words spread on
the screen. Drag either the pictures or the words to their corresponding pair.
Make everything disappear as fast as possible! Have fun! (Hacé click en el link
que sigue para jugar online. Mirá
las imágenes y las palabras desparramadas por la pantalla. Arrastrá las
imágenes o las palabras hasta su par. ¡Hacé desaparecer todo lo antes posible! ¡A
divertirse!)
LINK: Quizlet – Match: “The Weather”
https://quizlet.com/519662404/match
Books’
time! (¡Vamos a los
libros!)
Open your book
on p. 19. (Abrí tu libro
en la pág. 18) (pict 1)
Exercise 4:
Look at the picture and listen to “The Weather dance” (Mirá la imagen y escuchá
“El Baile del Clima”)
LINK: NEW TREETOPS 2 – UNIT 2 – THE WEATHER DANCE
(CD1; AUDIO 31)
https://drive.google.com/file/d/18WMVJl3CivNEe9kHVjWXRVqgtjt_ZLyq/view?usp=sharing
Exercise 3:
Draw and write. On the “window” that’s on the page, draw t what the weather is
like, and write. (Ejercicio
3: Dibujá y escribí. En la “ventanita” que está en la página, dibujá cómo está
el día y escribilo.)
Notebooks time! (¡Vamos a los cuadernos!)
(GIF: stop-
wait a minute)
Before we go
to your notebooks, watch the following video. (Antes de ir a los cuadernos, mirá el siguiente video)
LINK: The days of the Week Song
https://www.youtube.com/watch?v=qNJRGHk7sN8
Now, go to the
following link. You have to find the seven days of the week in the wordsearch!
Have fun! (Ahora, hacé
click en el siguiente link. Hya que encontrar los siete días de la semana en la
¡sopa de letras! ¡A divertirse!)
LINK: WordWall – The days of the week wordsearch!
https://wordwall.net/resource/1702239/days-week
Now, let’s go to the notebooks.
In your yellow
notebooks, write: (En tu cuaderno amarillo, escribí:)
TODAY IS 28
AUGUST (FECHA)
IT'S ...
(weather) (CLIMA)
MY NAME IS...
(NOMBRE)
HOW OLD ARE
YOU? I'M ... YEARS OLD. (EDAD)
BOOK P. 19 –
“The Weather”
DAYS OF THE WEEK
This is all
for now. See you soon! 😊 (Esto
es todo por ahora. Nos vemos prontito.)
Love,
Miss Vicky 💂😉
* Recuerden que me pueden mandar sus trabajitos al siguiente mail:
ingles.primariaauxiliadora@gmail.com
* Papis: NO es necesario que impriman NADA. Los
ejercicios de la imagen corresponde la pág. 19 del libro “New Treetops 2.” En caso de no tenerlo, los
chicos pueden mirar las imágenes desde la compu, tablet o celu desde donde
estén trabajando y copiar las respuestas en sus cuadernos.
No hay comentarios:
Publicar un comentario