đEnglish! (¡InglĂ©s! đ)
Welcome back kids and families! How are you doing these days? Hope you're all really well. đ (¡Bienvenidos de nuevo chicos y familias! ¿CĂłmo estuvieron estos dĂas? Espero que estĂ©n todos muy bien.)
Let'start! (¡Vamos a empezar!)
As we do every
English lesson, we start by singing and dancing the "Hello Hello
Song!" Here's the link to it. (Como hacemos todas las clases de
Inglés, empezamos cantando y bailando la "Hello Hello Song!" Seguà el link.)
LINK:YouTube - Hello Hello Song
Let’s revise! (¡A revisar!)
Watch the
following video to revise the weather vocabulary. (MirĂĄ el siguiente video para revisar
el vocabulario relacionado con el clima.)
LINK: The Weather Song!
https://www.youtube.com/watch?v=VWUzqD4Zbw4
Now, go to the
link below. Look at the pictures and click on them. Read their names and click
on the “speaker” icon to listen to their names.
(Ahora, accede al
link de abajo. Mirå las imågenes y clickealas. Leé sus nombres y hacé click en
el iconito de “parlantito” para escuchar sus nombres.)
LINK: Quizlet – Flashcards: “The Weather”
https://quizlet.com/519662404/flashcards
Let’s
play! (¡A jugar!)
Click on the
link that follows to play a game. Look at the pictures and the words spread on
the screen. Drag either the pictures or the words to their corresponding pair.
Make everything disappear as fast as possible! Have fun! (Hacé click en el link
que sigue para jugar online. MirĂĄ
las imĂĄgenes y las palabras desparramadas por la pantalla. ArrastrĂĄ las
imĂĄgenes o las palabras hasta su par. ¡HacĂ© desaparecer todo lo antes posible! ¡A
divertirse!)
LINK: Quizlet – Match: “The Weather”
https://quizlet.com/519662404/match
Books’
time! (¡Vamos a los
libros!)
Open your book
on p. 19. (AbrĂ tu libro
en la pĂĄg. 18) (pict 1)
Exercise 4:
Look at the picture and listen to “The Weather dance” (MirĂĄ la imagen y escuchĂĄ
“El Baile del Clima”)
LINK: NEW TREETOPS 2 – UNIT 2 – THE WEATHER DANCE
(CD1; AUDIO 31)
https://drive.google.com/file/d/18WMVJl3CivNEe9kHVjWXRVqgtjt_ZLyq/view?usp=sharing
Exercise 3:
Draw and write. On the “window” that’s on the page, draw t what the weather is
like, and write. (Ejercicio
3: DibujĂĄ y escribĂ. En la “ventanita” que estĂĄ en la pĂĄgina, dibujĂĄ cĂłmo estĂĄ
el dĂa y escribilo.)
Notebooks time! (¡Vamos a los cuadernos!)
(GIF: stop-
wait a minute)
Before we go
to your notebooks, watch the following video. (Antes de ir a los cuadernos, mirĂĄ el siguiente video)
LINK: The days of the Week Song
https://www.youtube.com/watch?v=qNJRGHk7sN8
Now, go to the
following link. You have to find the seven days of the week in the wordsearch!
Have fun! (Ahora, hacé
click en el siguiente link. Hya que encontrar los siete dĂas de la semana en la
¡sopa de letras! ¡A divertirse!)
LINK: WordWall – The days of the week wordsearch!
https://wordwall.net/resource/1702239/days-week
Now, let’s go to the notebooks.
In your yellow
notebooks, write: (En tu cuaderno amarillo, escribĂ:)
TODAY IS 28
AUGUST (FECHA)
IT'S ...
(weather) (CLIMA)
MY NAME IS...
(NOMBRE)
HOW OLD ARE
YOU? I'M ... YEARS OLD. (EDAD)
BOOK P. 19 –
“The Weather”
DAYS OF THE WEEK
This is all
for now. See you soon! đ (Esto
es todo por ahora. Nos vemos prontito.)
Love,
Miss Vicky đđ
* Recuerden que me pueden mandar sus trabajitos al siguiente mail:
ingles.primariaauxiliadora@gmail.com
* Papis: NO es necesario que impriman NADA. Los
ejercicios de la imagen corresponde la pĂĄg. 19 del libro “New Treetops 2.” En caso de no tenerlo, los
chicos pueden mirar las imĂĄgenes desde la compu, tablet o celu desde donde
estén trabajando y copiar las respuestas en sus cuadernos.



No hay comentarios:
Publicar un comentario